Idag har jag flyttat.

Ja, idag fick jag säga hej då till lekhagen för när aed äntligen vaknade klockan ett* så började hon städa. Och när hon äntligen var klar så var min lekhage borta! Istället hade hon gjort i ordning min bur igen. Men jag är inte speciellt ledsen för det, jag får samma godsaker här inne som jag fick där ute. Desutom så råkar jag veta att aed planerar ett nytt lekområde åt mig, eller åtminstone funderar på att ordna ett nytt.

Förutom flytten så har jag idag kommit en bit på väg på mitt uppdrag att gnaga sönder mitt hus. Lyckades få bort en bit från taket idag! Den var några millimeter bred och kanske två centimeter långt, så nu dröjer det inte länge förrän jag är klar. Men har varit lite distraherad idag eftersom att aed satte ner resterna från ett halvt vitkålshuvud till mig. Jag tycker inte om det jättemycket, men den är rolig att klättra på.

Eftersom att aed städade hela dagen så har hon inte hunnit leka så mycket på mig, men hon sitter och tittar på melodifestivalen nu så jag får nog snart komma upp i sängen och titta med henne. Bara jag kan låta bli att kissa i hennes säng, hon blir så upprörd då. Jag förstår inte varför, men eftersom att hon brukar ta mig tillbaka till buren när jag gör det så ska jag försöka låta bli. Aldrig förstått varför hon är så kinkig med att jag kissar och bajsar, det är ju helt naturligt! Konstigast är att ibland får jag beröm för det, speciellt när jag hoppar upp på tidningen hon lagt ut och uträttar mina behov, men så fort jag kissar på henne eller hennes säng blir hon alldeles hispig, kallar mig för råtta och lägger ner mig i buren.

På tal om melodifestivalen så förstår jag inte det där. Aed tittar på det för att se någon björn, väldigt onödigt när hon kan titta på mig precis hela dagarna, alla vet ju att marsvin är mycket tuffare än björnar! Men är i alla fall skönt att hon är hemma och gör mig sällskap. Förra helgen var hon inte hemma alls, bara för att sova. Det var jättetråkigt, hon lekte bara jättelite med mig då. Nej, nu ska jag återgå till mitt uppdrag!


*Hon höll mig vaken ända till halv fem. Galna tant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0