Landsförvisad.

Idag var en kompis till aed här och lekte med mig, det är så sorgligt att aed tror att hon var här för att umgås med henne, självklart kom hon bara för att jag skulle på bajsa i hennes knä! Vilken ära för henne! Tyvärr så förstörde aed allt när hon bestämde att hon och kompisen skulle klippa mina klor, det är ju ingen roligt lek alls! Så jag pep och var allmänt grinig, hon ska ju inte tro att hon kan göra vad som helst med mig heller. Jag är en man med status, ni skulle se hur till sig flickorna blir när de får syn på mig!

Som om kloklippningen inte var nog så har jag nu fått ett nytt boende - i hallen! Katastrof, hon kunde ju lika gärna ha satt mig på Grönland för någons skull, hade inte märkt skillnad - lika avlägset. Eller okej, det är ganska mysigt med alla lakan och handukar, men ändå. Inte riktigt min status att bo i hallen. Det är ju där man ställer skorna. Anledningen till att jag bor här nu är att jag snart ska på semester. Kände att jag behövde lite egentid så jag ska åka till hon som var här idag och bo där ett tag. En vecka ungefär. Aed är så ledsen för att jag lämnar henne att hon åker hem till sin familj på Öland, eller vad nu ön hon bor på heter, för att få tröst. Stackarn, men hon måste lära sig att klara sig utan mig också. Jag kan inte finnas där för henne jämt heller! Hon måste lära sig att bli självständig. I alla fall så är nu aed så arg på mig att hon satt mig här. Till kompisen sa hon att hon inte ville ha mig och kissa i buren innan jag åker på tisdagen eftersom att det dröjer innan det blir rengjort igen, men det är ju uppenbarligen en hämndaktion mot mig för att jag lämnar henne för en semestervecka!
Nu får ni ursäkta mig men jag måste gå och lugna mina nerver med en bit morot.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0